top of page
  • Gray snapchat Ikon
  • Gray Instagram Ikon
  • Gray Linkedin Ikon
  • Gray Twitter Ikon
  • Gray Pinterest Ikon
  • Gray YouTube Ikon
  • Gray Facebook Ikon

Slik får du WeChat synlighet for dine produkter

  • Forfatterens bilde: Tove M Taalesen
    Tove M Taalesen
  • 10. feb. 2018
  • 2 min lesing

Photo by Haute Living

Nå er første artikkel av fire denne måneden, publisert på WeChat. Les/se den her.

WeChat har en milliard aktive brukere.

Jeg er så glad for at mine artikler er synlig for dette markedet, og de respondere fantastisk bra.

Synlighet i Kina

Content marketing/annonsering i Kina

Vil du at jeg lager en artikkel på deg eller ditt produkt som blir synlig til WeChats brukere i Kina og i resten av verden? Dette er en unik mulighet for deg til å være synlig i et marked som er opptatt av Europa, europeiske produkter og er svært kjøpesterke. WeChats brukere leser om Europa og europeisk design, livsstil og destinasjoner. De ser på produkter laget i Europa som high end produkter, og kjøper for å vise frem til venner og poster i sosiale medier. Det vil åpne seg mulighet for et samarbeid med et eller to norske merker i april/mai, og dette er en mulighet du ikke må gå glipp av. De første som tar kontakt med meg, vil jeg ta med meg videre i satsningen i Kina. Kinas økonomi er voksende og et stadig mer kjøpesterkt marked ser til Europa for å finne inspirasjon og produkter.

Tove M Taalesen

Veien til første artikkel

Det har vært en lang prosess for å åpne konto, finne riktig samarbeidspartner, lære meg mandarin(!) og ikke minst sørge for å skape innhold som fungere på det kinesiske markedet. Jeg har heldigvis mange støttespillere rundt meg som vil at jeg skal lykkes. Kina er stort, og markedet er veldig annerledes enn det vi er vant med. I går ble første artikkel publisert. I Kina er det kinesisk høytid nå i februar, og mange avvikler ferie sammen med venner og familie. Som oss, er mat sentralt i feiringen og første artikkel er om mitt forhold til frokost og skandinaviske frokost vaner. Med gode bilder, og riktig illustrasjon ser det ut som om dette traff markedet der vi ønsker.

WeChat lansering

WeChat, hva er det?

WeChat har en milliard aktive brukere, og er Facebook, Instagram, Uber, Tinder og google i ett. Kinesere over hele verden bruker denne plattformen til alt fra å lese artikler, handle på nettet, chatte med venner, bestille bord på restaurant og som betalingskanal i butikker og på restaurant. Og mye, mye mer. WeChat vokser daglig i antall brukere, og teknologien utvikler seg stadig.

Da vi besøkte Kina tidligere i år, så opplevde vi at WeChat var den plattformen "alle" hadde oppe på telefonen sin og som ble referert til i alle fora. Det er her de finner reisetips, hvor de skal spise, hvor de skal shoppe og hva de skal shoppe. Det her de viser frem opplevelsene sine til venner og følgere med bilder og film.

Tove M Taalesen

コメント


This site is proudly designed by Tove M Taalesen and WIX
bottom of page